Jak jsme vás již informovali, v polovině listopadu loňského roku bylo vypsáno výběrové řízení na zveřejňování informací z radnice. Podle očekávání, které plynulo ze způsobu napsání výběrového řízení, vyhrála společnost TG Tisk s.r.o. se svými Listy Lanškrounska.
Do soutěže se přihlásila také společnost Golempress, s.r.o., která v širokém okolí vydává několik časopisů. Třetí obálka, kterou městský úřad obdržel, byla od společnosti Brýdl, s.r.o. a obsahovala námitku ke způsobu vypsání výběrového řízení.
Maximální možná požadovaná částka na zveřejňování informací z radnice byla 400 tisíc korun ročně včetně DPH. Nižší cenu nabídla společnost Golempress (390 000 Kč). TG Tisk požadoval 397 860 Kč. Nabídnutá cena měla ve vyhodnocení váhu 60%.
Zbylých 40% připadlo na podobu vzorového výtisku. Toto kritérium hodnotila kulturní komise. Podoba výtisku TG Tisku byla hodnocena 3,35krát lépe než konkurenční návrh. Jediné zastupitelce v komisi, paní Marii Borkovcové (ODS), se Listy Lanškrounska líbily dokonce více než 16ti násobně.
Zajímavostí je, že přestože již vyšlo první číslo Listů, tak město ještě nemá s TG Tiskem podepsanou smlouvu na vydávání novin ani na zveřejňování informací na internetu.
O výsledku výběrového řízení jednala rada města 29. prosince. Jednalo se o vůbec první usnesení, které nová rada (ODS, ČSSD, KDU-ČSL, TOP 09) přijala. Na jednání bylo přítomno 5 ze 7 radních (omluveni M. Dušková a L. Verner). Martin Roller (ODS) podle zápisu z rady podotkl, že dle jeho názoru není rozdíl mezi nabídkami tak propastný, jak hodnotila kulturní komise. Pokud by se kritéria nastavila jinak, tak by obě nabídky mohly podle radního Rollera dopadnout stejně. Starostka Stanislava Švarcová (ODS) v nabídce Golempressu postrádala jakýkoliv vlastní obsah (výběrové řízení probíhalo 22 dní – pozn. redakce). Pro usnesení nakonec hlasovala těsná většina čtyř radních – zdržel se Martin Roller.
Je otázkou, proč o výběrovém řízení, které skončilo 6. prosince, nejednala RM již 19. 12. Tehdy ještě ve starém složení rady by totiž výsledek výběrového řízení dost možná schválen nebyl (vzhledem k námitkám Martina Rollera a tehdejších radních za MůjLanškroun). Tři radní za MůjLanškroun totiž nepodpořili ani vyhlášení výběrového řízení v navrhované podobě. Nesouhlas se zněním výběrového řízení označili také za jeden z důvodů svého odvolání z rady města.
Pane Brýdl proč se u někoho zobrazuje IP adresa a u někoho ne?
03. 02. 2012 (16:02:58)
|
Anonymní
- re:
109.108.126.43 napsal:
Já si myslím, že to je pozitivum, že pí Sitová už v LL není. Je to jistě vzdělaná žena, ale ne schopná novinářka.
No bylo načase!!!!
03. 02. 2012 (16:01:01)
|
Anonymní
- re:
109.108.126.43 napsal:
Kam jsme se to dostali...Podle Vás je tedy lepší "čitelnej debil" než dejme tomu "nečitelný intelektuál"? A do které skupiny se řadíte Vy?
"Čitelný intelektuál" to asi nebude, co, soudě podle vybraného slovníku...a podle toho, že se to po Vás rozhodně číst nedá
Aaaaa paní Intelektuálka se ozvala
03. 02. 2012 (15:58:54)
|
Anonymní
- re:
Anonymní napsal:
Stejně člověku srdce jen zaplesá, když si uvědomí, že jsou v zastupitelstvu ti nejlepší z nejlepších, lidé na svém místě. Třeba taková paní Borkovcová, člověk by řekl - umělkyně, historička, ale ona řekla NE - jsem i matematička a dokáži umění zcela přesně kvantifikovat. Tento obrázek je přesně 16x hezčí než ten druhý. To zase takový pan Verner - každý si poví - je to úspěšný podnikatel, nemusí se představovat, každý ho zná, každý ví, co dokázal, narodil se u pana Baboráka v kině na zábradlí, ale on řekl NE - žádný klientelismus na radnici. Tedy ale až poté, co shodí Pohany ze Skály a místo nich nasadí na radnici kdejakýho Kok... Nebo taková paní Švarcová - je to taková milá holka, ale ona už tři roky po sobě bere ročně několik set tisíc... To pak volič zůstane stát jako kůl v plotě a říká si, že i když ten Jakeš byl debil, aspoň byl čitelnej.
No co jste si zvolili,to máte Ale jinak souhlas Hl...
03. 02. 2012 (15:54:40)
|
Anonymní
- re: Tištěné informace
[quote=Hynek Brýdl]Jestli to správně chápu, tak největší spory se týkají tištěných informací pro občany. To je také nejpoužívanější argument zastánců LL. Když se ale podívám na ty nabídky, tak Golem Group nabízí otištění článků dodaných městským úřadem za 215715,-Kč bez DPH, zatímco TG-Tisk za 300000,- bez DPH. To je vč. DPH cca 100tis. rozdíl, který město ochotně platí TG-Tisku.
V nabídce Golem Group byly prokazatelně použity texty z LL. Jak to, že tedy dostala nabídka GG oproti TG-T tak výrazně horší hodnocení za obsah a stylistickou úroveň? Jak se výběrová komise vypořádá s nebývalým množstvím překlepů a chyb v 1.-2. letošním čísle LL, když se vlastně jednalo o hodnotící kriterium? Jak to, že se k podané námitce nikdo z nového vedení dosud nevyjádřil? PS: Do nebes volající prasárna je, že František Teichmann, místo reakce ve všem přístupné diskusi pod článkem na tomto webu, zneužívá k očerňování Matěje městem (tedy námi všem...
03. 02. 2012 (15:52:50)
|
Anonymní
- re:
109.108.126.43 napsal:
Dobrý den,
LL nejsou přece jen články p. Teichmanna. Letošní první číslo mně osobně přišlo zajímavé...
Naivko
03. 02. 2012 (15:50:25)
|
Anonymní
- re: O co šlo
František Teichmann napsal:
Takže ještě jednou. Ve svém článku neobhajuji výběrové řízení ani LL, ani neřeším jak má vypadat periodikum Lanškrounska. Matěj, ať si zde kritizuje co chce. Pokud ale používá argumenty, které jsou zavádějící a nezakládající se na pravdě, štve mě to.
Litomyšl vydávání měsíčníku Lilie nestojí Matějem uváděných 130 tisíc, ale několikanásobně víc. Mimo jiné třeba proto, že město platí redaktorku Mgr.Janu Bisovou.
Takže když už jsi, Hynku, použil slovo prasárna, tou je pro mě používání nepravdivých argumentů.
03. 02. 2012 (15:45:46)
|
Anonymní
- re:
89.111.106.74 napsal:
Dobrý den, chodím sem na tyto stránky často, jelikož jsou zde informace o dění na Lanškrounsku. Bohužel čím dál tím víc přicházím na to, že tyto stránky i když prý nemají nic společného s občanským sdružením Můj Lanškroun, tak to vypadá přesně na opravý opap. stránky pana zastupitele fantoziho nejsou aktuální a tak mladý redaktor Brýdl se jej snaží nahradit svými výpady. Jednuduše, když to neudělá král BRÝDL a jeho sluhové tak je to špatně. Kdy jeho články jen vše napadají. delší dobu jsem neviděl článek, kde by udělal nějakou reportáž z akce. Ještě, že v redakcije paní Hrynečková a pana Kohout, který web dělají zajimavý. Jinak vkládat články na webu u mí každej :-) a nemusím si hrát na redaktora.
Tak to nečtěte
01. 02. 2012 (20:31:59)
|
89.111.106.74
Dobrý den, chodím sem na tyto stránky často, jelikož jsou zde informace o dění na Lanškrounsku. Bohužel čím dál tím víc přicházím na to, že tyto stránky i když prý nemají nic společného s občanským sdružením Můj Lanškroun, tak to vypadá přesně na opravý opap. stránky pana zastupitele fantoziho nejsou aktuální a tak mladý redaktor Brýdl se jej snaží nahradit svými výpady. Jednuduše, když to neudělá král BRÝDL a jeho sluhové tak je to špatně. Kdy jeho články jen vše napadají. delší dobu jsem neviděl článek, kde by udělal nějakou reportáž z akce. Ještě, že v redakcije paní Hrynečková a pana Kohout, který web dělají zajimavý. Jinak vkládat články na webu u mí každej :-) a nemusím si hrát na redaktora.
01. 02. 2012 (17:28:34)
|
Matěj Brýdl
Vážený pane,před našimi čtenáři nic netajíme.Otevřeně říkáme,že z redakční rady jsme já a Hynek Brýdl členy OS MůjLanškroun.Nevidím na tom nic špatného. Nebo ten, kdo je člen nějakého sdružení,tak nesmí mít své soukromé stránky,či psát články?
Ve většině médií je praxe taková,že určití redaktoři se orientují na určitou oblast.Tak to máme také my.Navíc tím,že většinu týdne jsem mimo region,tak na psaní reportáží z kult. akcí nemám čas.
Souhlasím s vámi,že paní Hrynečková,pan Kohout i další redaktoři jsou pro náš web obrovským přinosem.Snažíme se,aby Lanškrounsko.cz bylo rozmanité a přinášelo informace z celého regionu a z co nejvíce oblastí.
Nemyslím také,že ve svých článcích kohokoliv napadám. Vždy když se jedná o můj názor,tak na to upozorním.
Pokud se vám tento web nelíbí,tak ho nečtěte.Pokud se vám nelíbí mé články - číst je nemusíte.
Můžu vás ujistit,že má práce není pouze vkládání článků.A i kdyby bylo,tak město za to platí 20 tisíc ročně.My vás informujeme zdarma.
01. 02. 2012 (20:31:48)
|
89.111.106.74
jak jsem někde dole již četl něco o blbcech, přeberte si to vážený vysokoškoláku
01. 02. 2012 (20:23:43)
|
109.108.126.43
To nám chcete vážně namluvit, že město dává 20 tisíc ročně někomu, kdo jen vkládá na web články? A co honoráře pro ty, kteří je píší? Tak alespoň vyzněla poslední věta...Trochu účelový konec, že? To, že Vy vše děláte zdarma, zdůrazňujete až příliš často. To je asi pro ty "méně chápající", pro něž píše Váš otec, a kterým by to náhodou mohlo uniknout
02. 02. 2012 (09:28:24)
|
matematika
Spočítej si kolik článků na Lanskroun.eu vklá redakce LL (je to tam napsané). Pak výsledkem vyděl částku 20k a vyjde ti kolik daňové poplatníky stojí jeden článek. Bez rozdílu, jestli ho někdo psal, nebo to je jen vložení pozvánky na ples.
01. 02. 2012 (14:22:39)
|
Pane Hynku,
tento soukromý web sleduji a musím říct, že se mi líbí a líbily se mi i noviny, které jste vydávali. Váš syn je Vám trochu podobný, BOJUJE! Ale co mi vadí pouze na Vás je to, že jste schopen urážet lidi neobvyklým způsobem. Vy nemůžete to (pro méně chápající) zopakovat, Vy to tam prostě musíte napsat. Myslím si, že kdo čte Vaše politické (v tomto případě Matějovi) články, tak prostě méně chápající není. Jsou to články někdy opravdu velmi k pozastavení a k zamyšlení. Použít tedy "pro méně chápající" je ponižující a myslím si, že to neponižuje jen mne, ale i mnoho dalších čtenářů. Vy těma svýma rádoby otcovskýma obranářskýma schopnostma Matějovi jako redaktorovi škodíte! Nechte ho si svůj článek obhajovat osobně! Je lepší podstatně než Vy! Vaše příjmení v diskusních příspěvcích jeho články devalvují!
01. 02. 2012 (20:28:33)
|
109.108.126.43
Tyto brýdlovské "manuály pro blbce" můžou urazit zase jen blbce. Inteligentního člověka spíš pobaví, ne?
Občan, který se považuje za dosti chápajícího...
01. 02. 2012 (16:04:27)
|
Hynek Brýdl
Za to slovní spojení se Vám i ostatním omlouvám. Patřilo jistému Františkovi. Nedošlo mi, že by to na sebe mohli vztáhnout i další čtenáři.
01. 02. 2012 (00:21:07)
|
František Teichmann
- O co šlo
Takže ještě jednou. Ve svém článku neobhajuji výběrové řízení ani LL, ani neřeším jak má vypadat periodikum Lanškrounska. Matěj, ať si zde kritizuje co chce. Pokud ale používá argumenty, které jsou zavádějící a nezakládající se na pravdě, štve mě to.
Litomyšl vydávání měsíčníku Lilie nestojí Matějem uváděných 130 tisíc, ale několikanásobně víc. Mimo jiné třeba proto, že město platí redaktorku Mgr.Janu Bisovou.
Takže když už jsi, Hynku, použil slovo prasárna, tou je pro mě používání nepravdivých argumentů.
01. 02. 2012 (08:19:34)|
|
Hynek Brýdl
Milý Františku, Tvé tvrzení, že neobhajuješ LL působí více, než úsměvně a podtrhuje důvěryhodnost celé Tvé role v této záležitosti.
Matěj v létě na základě dotazů na jednotlivá města zpracoval analýzu vydávání radničních novin v podobně velkých městech. Věřím, že si závěry dokáže obhájit, což také níže činí.
Pro méně chápající ještě jenou: za obrovskou prasárnu považuji, že šéfredaktor LL Teichmann k hájení svých osobních zájmů zneužívá městem placené Listy Lanškrounska, kde očerňuje mladého člověka, který na soukromých stránkách zcela dobrovolně vykonává činnost, za kterou si vydavatel LL nechá od města platit!
Milý Františku, mě zase štve, že mně a mým kolegům vidíš do hlav a dovolíš si v jiném svém článku v Listech Lanškrounska psát, kde se cítíme dobře. Nechci mluvit za ostatní, ale v mém případě se Tvá "pravda" rovná absolutní lži.
Milý Františku, když né Ty, tak Vaši chlebodárci by se měli zamyslet nad tím, za jaký mediální šlendrián utrácíte veřejné peníze!
01. 02. 2012 (20:30:32)
|
109.108.126.43
Pravda i lež jsou subjektivní, často dva různé pohledy na jednu věc...a když jsme u těch chyb, tak né se píše krátce ne. To je jak rozprava u píva:-)
01. 02. 2012 (20:28:17)
|
109.108.126.43
Dobrý den,
LL nejsou přece jen články p. Teichmanna. Letošní první číslo mně osobně přišlo zajímavé...
31. 01. 2012 (23:03:46)|
|
Hynek Brýdl
- Tištěné informace
Jestli to správně chápu, tak největší spory se týkají tištěných informací pro občany. To je také nejpoužívanější argument zastánců LL. Když se ale podívám na ty nabídky, tak Golem Group nabízí otištění článků dodaných městským úřadem za 215715,-Kč bez DPH, zatímco TG-Tisk za 300000,- bez DPH. To je vč. DPH cca 100tis. rozdíl, který město ochotně platí TG-Tisku.
V nabídce Golem Group byly prokazatelně použity texty z LL. Jak to, že tedy dostala nabídka GG oproti TG-T tak výrazně horší hodnocení za obsah a stylistickou úroveň? Jak se výběrová komise vypořádá s nebývalým množstvím překlepů a chyb v 1.-2. letošním čísle LL, když se vlastně jednalo o hodnotící kriterium? Jak to, že se k podané námitce nikdo z nového vedení dosud nevyjádřil? PS: Do nebes volající prasárna je, že František Teichmann, místo reakce ve všem přístupné diskusi pod článkem na tomto webu, zneužívá k očerňování Matěje městem (tedy námi všemi) dotovaných Listů!
01. 02. 2012 (20:28:44)
|
109.108.126.43
Také nevím, jestli to správně chápu, stejně jako Vy...Je žertovné, že si na jiném místě dovolíte psát vysvětlení pro "méně chápající". To je tedy úroveň, když "méně chápavý" poučuje ještě více "méně chápavé", což mají být patrně čtenáři LL. Nebo snad všichni obyvatelé města?!!
A tragikomické je se k tomu ještě přiznat, taková variace na Sokrata, že? Vím, že nic nevím, ale stejně to všem povím
Vždyť jsou hloupější než já.
31. 01. 2012 (15:54:30)
|
Anonymní
- občan
co jsme tímto jako občané získali? Já čekal že výběrové řízení přinese nějaké pozitivnější věci.Je přece zřejmé,že tento systém zpravodajství pro občany vychází zdarma i z donáškou do schránky. Co se tedy podařilo vybrat stejného uchazeče a cenu nesnížit? To je trapné a o něčem to hovoří.Občané opět zůstali stranou to je ta pravda. Jedno se však změnilo paní Sitová dostala padáka z LL ale jsem zvědav zda tento krok nepřinese problém profesního charakteru.
01. 02. 2012 (20:29:16)
|
109.108.126.43
Já si myslím, že to je pozitivum, že pí Sitová už v LL není. Je to jistě vzdělaná žena, ale ne schopná novinářka.
31. 01. 2012 (15:36:38)
|
Anonymní
Stejně člověku srdce jen zaplesá, když si uvědomí, že jsou v zastupitelstvu ti nejlepší z nejlepších, lidé na svém místě. Třeba taková paní Borkovcová, člověk by řekl - umělkyně, historička, ale ona řekla NE - jsem i matematička a dokáži umění zcela přesně kvantifikovat. Tento obrázek je přesně 16x hezčí než ten druhý. To zase takový pan Verner - každý si poví - je to úspěšný podnikatel, nemusí se představovat, každý ho zná, každý ví, co dokázal, narodil se u pana Baboráka v kině na zábradlí, ale on řekl NE - žádný klientelismus na radnici. Tedy ale až poté, co shodí Pohany ze Skály a místo nich nasadí na radnici kdejakýho Kok... Nebo taková paní Švarcová - je to taková milá holka, ale ona už tři roky po sobě bere ročně několik set tisíc... To pak volič zůstane stát jako kůl v plotě a říká si, že i když ten Jakeš byl debil, aspoň byl čitelnej.
01. 02. 2012 (20:22:44)
|
109.108.126.43
Kam jsme se to dostali...Podle Vás je tedy lepší "čitelnej debil" než dejme tomu "nečitelný intelektuál"? A do které skupiny se řadíte Vy?
"Čitelný intelektuál" to asi nebude, co, soudě podle vybraného slovníku...a podle toho, že se to po Vás rozhodně číst nedá
02. 02. 2012 (09:59:52)
|
Anonymní
Tam přece není napsáno, že by byl Jakeš lepší. Tam je psáno, že byl alespoň čitelný. Pokud tam vidíte slova nebo význam, který tam obsažen není, těžko se pak diskutuje na úrovni "intelektuálském"... Dalmácie není decimálka.
31. 01. 2012 (11:17:07)
|
Dobrý den.
Z těch ofocených nabídek vyplývá, že Golempress svou nabídku daní 20%, ale TG Tisk pouze 14%? Proč ten rozdíl? V částce bez daně je Golemopress levnější o 25 000kč.
31. 01. 2012 (13:49:31)
|
Anonymní
A není to jedno? Stejně by ho nevybrali, protože je až 16x hnusnější!
31. 01. 2012 (15:25:24)
|
No jo,
pro Švarcovou tam bylo málo modré
31. 01. 2012 (23:36:33)
|
Anonymní
Nenechte se zmást.
Ing. Petr Krátký, jednatel společnosti GOLEM GROUP
s.r.o. je ve vedení oblastního sdružení ODS Ústí nad Orlicí.
viz:
http://uo.ods-pce.cz/aktualne/oblastni-sdruzeni- o
ds-usti-nad-orlici-ma-nove-vedeni.html
a
http ://portal.justice.cz
Musíme si
pomáhat! Já na bráchu, brácha na mě.
Jeden modrý pták dělal druhému
křoví.
Že paní Švarcová?
01. 02. 2012 (12:29:27)
|
Co to?
LL mají titulní stránku modrou, Lanškrounský zpravodaj nikoliv. Chápete?
01. 02. 2012 (16:38:40)
|
Anonymní
Ale jen v zimě. V létě se to zbarví do ruda. Ani s tim ale Švarcová problém nemá. A o Borkovcové ani nemluvim - komunistka tělem i duší
02. 02. 2012 (12:45:45)
|
Anonymní
- Marušku má každý rád
Maruška Borkovcová vydává knížky, které nikdo nečte, jirka Sloupenský je vesele tiskne, muzeum to v tichosti ochotně platí a Martin Košťál, teď Stáňa Švarcová tomu tleskají. Jirka pak jako bonus své mateřské straně každé čtyři roky vytiskne volební tetáky a je to. No není to krásné, jak si v té ODSce všichi rozumí?
03. 02. 2012 (16:05:34)
|
Anonymní
03. 02. 2012 (16:06:47)
|
Anonymní
- re:
Anonymní napsal:
Sigmund Freud měl pravdu. To "výběrové řízení na Listy Lanškrounska" tam opravdu je. František si pěkně nakakal do topánek.
31. 01. 2012 (09:40:22)
|
Anonymní
Sigmund Freud měl pravdu. To "výběrové řízení na Listy Lanškrounska" tam opravdu je. František si pěkně nakakal do topánek.
31. 01. 2012 (05:58:32)
|
Opravdu nechápu,
o co Vám zase jde! Očekával bych, že se spíše postavíte čelem k článku pana šéfredaktora LL Teichmanna a ospravedlníte nám tady svůj pohled na časopis Lilie. V tomto článku jste označen za diletanta. To si o Vás já nemyslím. Myslím si, že jste mladý a neklidný ( a fandím Vám)! A právě proto bych čekal, že nejdříve než budete zase útočit se budete bránit. Nebo snad se závěry Františka T. souhlasíte? Opravdu je to tak jak on popisuje? S tím, jak bylo výběrové řízení zase špatné se jděte bodnout! Je to prostě subjektivní pohled jak hodnotících členů , tak v tomto případě i Vás! Ale ta Lilie, ta mne opravdu zajímá!
31. 01. 2012 (08:42:41)
|
Matěj Brýdl
Pokusím se o krátkou reakci na článek pana Teichmanna. Je to pouze další pokus přesvědčit čtenáře LL o tom, že Listy jsou nejlepší radniční noviny široko daleko.
V Litomyšli zpravodaj vydává přímo město, čili město také platí redaktorku. Ta však nemá na starosti jen noviny, jak se nám snaží p. Teichmann vnutit. Je tiskovou mluvčí města a dělá práci, kterou v Lanškrouně ve své pracovní době vykonává několik úředníků (Brejšová, Lišková, Celý).
Hned na začátku článku mě zaujalo spojení "výběrové řízení na Listy Lanškrounska" - to si myslím, že pak Teichmann trefil :-).
Jeho urážky ponechám bez komentáře.
3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."