Letošní závod do vrchu Laudon byl těsně před samotným konáním poznamenán vandalským poničením pomníčku zesnulého jezdce Ondřeje Chytila.
Zahynul během loňského závodu, když ve velké rychlosti narazil se svým závodním speciálem Martini F2 do stromu na rozšířené silnici (parkovištěm) nad budovou bývalých jeptišek. Incident začala okamžitě vyšetřovat policie.
22. srpna v podvečer se pak jezdci a pořadatelé shromáždili u pomníčků Jiřího Lose a Ondry Chytila, aby tichou vzpomínkou uctili jejich památku.
Sobota i neděle byly věnovány tréninkovým a závodním jízdám na trati dlouhé 4 km se 17 zatáčkami. Mezi 120 účastníky si v absolutním pořadí vybojoval první místo Petr Vítek z Climart Racing Teamu se startovním číslem 15 na Oselle PA30. Druhé místo patřilo Tomáši Koškovi s Mitsubishi Evo z týmu Traktorka, startovní číslo 8. Josef Čermák získal třetí místo s Osellou PA20S se startovním číslem 77. Reprezentoval tým PCD Racing Zbraslav. Traťový rekord dosud stále drží Miloš Beneš s Osellou FA30 a časem 1:28:57.
„Věřím, že si jezdci, doprovody a diváci závody užili. Ruku na srdce, počasí bylo trochu proti nám a my jeli opravdu hlavně v sobotu už chvílemi přes závit. Dovolte mi tímto poděkovat hlavně „neviditelným" hrdinům tohoto víkendu. Celému organizačním týmu Maverick rescue, pořadatelům na branách a traťakům, kteří i přes chladné počasí plnili své úkoly na jedničku a tím přispěli k hladké organizaci závodu a zajištění bezpečnosti na trati. Všem technickým dobrovolným i profesionálním týmům. A velké díky policii České republiky v Lanškrouně a všem dalším spolupracovníkům. Díky patří i všem jezdcům a jejich doprovodům za férové souboje na trati a divákům za vytvoření parádní atmosféry, která závody po celý víkend provázela," uzavřel uplynulý víkend promotér a ředitel závodu Aleš Gänsdorfer.
Text: Marie Hrynečková
Foto: Jacopo